De VRT studiedienst onderzocht wat het WK voetbal 2018 voor Vlaanderen betekende en kwam tot volgende conclusies.
Via de klassieke televisie
- Gemiddeld keken 741.000 Vlamingen naar de voetbalwedstrijden (53,5% marktaandeel)
- De topmatch was Frankrijk-België (1/2 finale): 2.494.000 kijkers, 85.9% marktaandeel
- Gemiddeld keken 577.000 Vlamingen naar Villa Sporza (42,5% marktaandeel)
Online
- Er werd 2.226.661 uur online gekeken·
- Sporza.be trok gemiddeld zo’n 637.700 unieke browsers per dag naar hun online kanalen (app + website).
- 20% daarvan maakte gebruik vd Sporza-app
- Er waren meer dan 1,3 miljoen interacties op FB Sporza
Op straten en pleinen
- 654.000 Vlamingen keken in een niet-huiselijke omgeving naar de matchen met de Rode Duivels ( dat is 1 op 4)
Impact voor de VRT
- 30% zegt dat het WK het beeld van Eén positief heeft beïnvloed
Lees ook
Deel dit artikel op sociale media
Benieuwd naar het reilen en zeilen achter de schermen bij VRT? In onze maandelijkse nieuwsbrief kom je meer te weten
De nieuwsbrief is gratis én je kan je steeds uitschrijven. Lees ons privacy beleid.