VRT zet opnieuw stap naar een centraal digitale mediaorganisatie
22 augustus 2023 - Na VRT 1 heeft nu ook Canvas de transformatie ondergaan naar VRT CANVAS. Een stap die past binnen de VRTRN 2030-strategie, waarmee VRT uitgroeit tot een centraal digitale mediaorganisatie. Hiermee zet VRT CANVAS zijn stempel als een van de sterke VRT-merken en sluit het naadloos aan bij VRT 1, VRT NWS en VRT MAX.
VRT CANVAS positioneren we als een ?challenger?. Kritisch, prikkelend, maar altijd relevant. Door de merknaam te veranderen, versterken we de band met het moedermerk VRT, zodat we elke doelgroep de juiste content kunnen blijven aanbieden.
Elisabeth Roelandt, Marketingmanager VRT
Vanaf 4 september kunnen kijkers de nieuwe huisstijl ontdekken. De zwart-wit look & feel maakt plaats voor meer kleur, met een huisstijl die de content laat spreken. De nieuwe idents, de korte animaties die het net herkenbaar maken, tonen krachtige beelden uit specifieke programma's, die een duidelijke uniformiteit tonen bij de verschillende zenders en VRT MAX.
De rebranding van VRT CANVAS kwam tot stand door een samenwerking tussen VRT (met onder meer VRT-collega's Elisabeth Roelandt, Marketingmanager, Saartje Vanderstukken, Brandmanager en Rebecca Van de Voorde, Marketingproducer) en het externe bureau Saffron & Gédéon.
VRT CANVAS zet zo een spannende nieuwe stap in lijn met de VRTRN 2030-strategie, gericht op een digitale toekomst. Met de nadruk op kwaliteit, durf, humor en de wens om de Vlaamse kijkers te inspireren, belooft VRT CANVAS een aantrekkelijk najaar voor de kijkers.
Deel dit artikel op sociale media
Benieuwd naar het reilen en zeilen achter de schermen bij VRT? In onze maandelijkse nieuwsbrief kom je meer te weten
De nieuwsbrief is gratis én je kan je steeds uitschrijven. Lees ons privacy beleid.