Ga naar de hoofdinhoud
Vlam mee vanuit de virtuele Ketnet Kermis

Vlam mee vanuit de virtuele Ketnet Kermis

Vind alle wrappers en vlammetjes in het warmste metaversum

13 december 2023 - Tijdens De Warmste Week kan je dit jaar niet enkel terecht in Vlaanderen en Brussel, maar ook in het metaversum! Om kinderen en jongeren te laten meevlammen, bouwde Ketnet een eigen kermis op het online gameplatform van Roblox. In die virtuele wereld kunnen ze onder andere vlammetjes en pannenkoeken verzamelen voor De Warmste Week.

Via de game community van Roblox wil Ketnet jongeren op verschillende kanalen deel laten uitmaken van De Warmste Week. Meer dan 214 miljoen kinderen wereldwijd trekken naar Roblox om spelletjes te spelen en avonturen te beleven.

Kinderen zijn vandaag overal: ze kijken, luisteren, spelen en gaan in interactie met elkaar in een almaar groeiende digitale wereld. Als we een relevante rol willen blijven spelen in het leven van kinderen, moeten we daar ook aanwezig zijn. Ketnet Kermis in Roblox is een mooie aanvulling op ons rijke digitale aanbod en moet vooral een wegwijzer zijn naar het merk van Ketnet. Naast De Warmste Koekenbak brengt Ketnet Kermis kinderen ook op een speelse manier in contact met De Warmste Week van VRT.

Annemie Gulickx, netmanager Ketnet

Met een account op Roblox kan je vandaag al op de Ketnet Kermis verschillende spelletjes ontdekken. Zo kan je onder andere KetSnap spelen, waarbij je binnen de tijd een foto moet nemen van alle Ketnet-wrappers. Hiermee kan je pannenkoeken verzamelen voor de De Warmste Week. Ook zijn er in totaal 50 vlammetjes te vinden waarmee je een unieke pet kan scoren voor je personage in Roblox. De presentatoren van De Warmste Week zullen alvast regelmatig te vinden zijn op de Ketnet Kermis. Misschien kom je hen wel tegen?

Samenwerking met gametalent

Om de Ketnet Kermis te bouwen, deed VRT beroep op intern jong talent met een achtergrond in gamestudies (Hogeschool PXL en Digital Arts and Entertainment - Howest). Met advies van de Vlaamse start-up Cybernetic Walrus verwerkten ze het verhaal van De Warmste Week tot een unieke interactieve online beleving. Daarvoor verkende VRT ook internationaal de mogelijkheden van het metaversum om op een veilige manier een jonger publiek samen te brengen rond haar aanbod. Samen met de omroepen YLE (Finland), DR (Denemarken) en de European Broadcasting Union (EBU) wisselt VRT op regelmatige basis kennis en expertise uit.

 Onze mediabeleving is de laatste jaren enorm veranderd. Dat biedt kansen voor VRT om nieuwe vormen van storytelling te verkennen. Daarom werken we nauw samen met de gamesector om interactieve en virtuele verhalen te creëren.

Gregg Young, projectleider innovatie

Ook graag een echte koekenbak organiseren? Registreer dan je actie op dewarmsteweek.be

 

Deel dit artikel op sociale media

Benieuwd naar het reilen en zeilen achter de schermen bij VRT? In onze maandelijkse nieuwsbrief kom je meer te weten

De nieuwsbrief is gratis én je kan je steeds uitschrijven. Lees ons privacy beleid.