VRT, DPG Media en Play Media zetten hun schouders onder de steunactie van Consortium 12-12 voor Syrië en Turkije.
De televisie- en radiozenders zenden een gezamenlijke campagnespot uit op radio en tv. Daarin roepen de mediabedrijven op om geld te storten voor de slachtoffers van de aardbevingen in Syrië en Turkije.
De aardbevingen die het grensgebied tussen Syrië en Turkije troffen, hebben tot nu toe al meer dan 28.000 doden veroorzaakt en honderdduizenden mensen hebben dringend noodhulp nodig. Dat laat de kijkers, luisteraars en lezers van VRT, DPG Media en Play Media duidelijk niet koud. Vanaf nu kan iedereen ook financieel steunen via Consortium 12-12. "Er is dringend hulp nodig, op zowel korte als lange termijn. Daarom roepen we iedereen op om samen in actie te komen voor de slachtoffers van deze humanitaire ramp", zegt 12-12 Coördinator Gilles Van Moortel. De 7 hulporganisaties die verenigd zijn in het consortium (Caritas International, Dokters van de Wereld, Handicap International, Oxfam Solidariteit, Het Belgische Rode Kruis, Plan International België en UNICEF België) zetten de middelen in waar ze het hardst nodig zijn. Steunen kan via BE19 0000 0000 1212 of online via 1212.be.
De campagnespot is vanaf 12 februari te zien bij Eén en Canvas (VRT), VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD en HLN.BE (DPG Media), Play4, Play5, Play6 en Play7 (Play Media) en te horen bij, Radio 1, Radio2, Klara, MNM en Studio Brussel (VRT), Qmusic, Joe en Willy (DPG Media), NRJ (Play Media), Nostalgie. De spot wordt ook aangeboden aan regionale radio- en televisiezenders.
Deel dit artikel op sociale media
Benieuwd naar het reilen en zeilen achter de schermen bij VRT? In onze maandelijkse nieuwsbrief kom je meer te weten
De nieuwsbrief is gratis én je kan je steeds uitschrijven. Lees ons privacy beleid.